ارائۀ قطعات عملکـــردی برای آئودی R8 و TT RS • مهر و موم

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶

ارائۀ قطعات عملکـــردی برای آئودی R8 و TT RS

دسته بندی : صنعت و تکنولوژی تاریخ : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶



آئودی پاسخ علاقه‌مندانی را که خواهان آپشن‌های شخصی‌سازی افزایشی برای مدل‌های R8 و TT RS بودند را با ارائهٔ قطعات عملکـــردی جسورانه‌ای برای هردوی این مدل‌ها داده هست. این قطعات ارتقائات ظاهری و داخلی را برای دو خودروی TT RS و R8 به همراه دارد که ظاهر هستاندارد R8 و TT RS را تغییر داده و تأثیر بزرگی بر روی نمای بیرونی هر دو مدل خواهند داشت اما درعین‌حال با بهبود مواردی چون سیستم تعلیق و اگزوز، عملکـــرد آن‌ها را هم ارتقاء می‌بخشند.

بررسی را با R8 آغاز می‌کنیم که این قطعات جدید ظاهر آن‌را افزایش شبیه به خودرویی مسابقه‌ای کـــرده‌اند تا یک ماشین جاده‌ای. به سپر جلوی این سوپراسپرت یک اسپلیتر اضافه انجام گرفته و باله‌هایی هم در طرفین سپر قرار گرفته هست که ظاهری خشونت‌آمیز به خودرو بخشیده‌اند. همچنین آئودی برای این سوپراسپرت رینگ‌های مخصوص ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ به همراه رکاب‌های اسپرت را ارائه نموده هست. در عقب نیز یک اسپویلر فیبر کربنی بزرگ با لبه‌های قرمزرنگ، یک دیفیوزر فوق‌العاده تهاجمی و قطعات فیبر کربنی در طرفین سپر دیده می‌شود.

در سمت دیگر TT RS قرار دارد که در قطعات جدید از برادر بزرگ‌تر، قدرتمندتر و گران‌تر خود پیروی کـــرده هست؛ بنابراین در نمای جلویی این مدل هم شاهد یک اسپلیتر، باله‌های کوچک و ورودی‌های هوای جدیدی هستیم درحالی‌که یک دریچهٔ بزرگ هوا نیز روی کاپوت آن نصب انجام گرفته هست. در بخش جانبی TT RS نیز رینگ‌هایی مشابه R8 به همراه رکاب‌های فیبر کربنی به چشم می‌خورند درحالی‌که در نمای عقبی بازهم مانند R8 یک اسپویلر بزرگ، یک دیفیوزر جدید و سر اگزوزهای طلایی مات ارائه انجام گرفته‌اند. این قطعات که همگی منقش به آرم Audi Sport هستند، آئرودینامیک TT RS را بهبود می‌بخشند.

همان‌طور که در بالا اشاره انجام گرفت، این قطعات عملکـــردی تنها منحصر به تزئینات ظاهری نیست و شامل قطعات فنی هم می‌شود که در صدر لیست آن‌ها لنت‌های ترمز اسپرت قرار دارند. این لنت‌ها که برای دیسک‌های هستاندارد فولادی یا سرامیکی سفارشی قابل انتخاب هستند، دیرتر از نمونه‌های هستاندارد پایان می‌شوند. همچنین برای R8 دیسک‌های ترمز تیتانیومی هم ارائه می‌شود. علاوه بر این، در میان این قطعات رینگ‌های ۲۰ اینچی سبک‌وخانومی هم وجود دارد که ۷٫۲ کیلوگرم در TT و ۸ کیلوگرم در R8 وخانوم کاهشی از رینگ‌های معمولی دارند.

در این لیست قطعات، منبع اگزوز تیتانیومی هم وجود دارد که به‌طور سفارشی برای TT RS و R8 ساخته انجام گرفته هست. این در حالی هست که قطعات آئرودینامیک بدنهٔ این دو خودرو هم در تونل باد طراحی انجام گرفته‌اند و موجب افزایش داون‌فورس آن‌ها انجام گرفته هست به‌گونه‌ای که حالا R8 هنگام حرکت با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، ۲۵۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که ۱۰۰ کیلوگرم افزایش از نمونهٔ هستاندارد هست. داون‌فورس این خودرو در سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیز نسبت به داون‌فورس ۵۲ کیلوگرمی نسخهٔ هستاندارد دو برابر انجام گرفته هست.

در داخل نیز غربیلک فرمان هردو خودرو با آلکانترا پوشیده انجام گرفته و نواری قرمزرنگ در قسمت ساعت ۱۲ آن کار انجام گرفته هست. همچنین امکان سفارش مهر و موم فلزی‌های تعویض دندهٔ پشت فرمان CFRP هم وجود دارد اما بدیهی هست که این آپشن فقط در نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک S Tronic ارائه می‌گردد. در TT صندلی‌های عقب تعدادان کاربردی نیستند بنابراین در این پکیج امکان سفارش حذف آن‌ها وجود دارد که موجب کاهش وخانوم ۲۰ کیلوگرمی می‌شود. آئودی می‌گوید این قطعات عملکـــردی از اواخر امسال در بازار داخلی آلمان برای فروش عرضه خواهند انجام گرفت درحالی‌که به دنبال آن تعدادی بعد در کشورهای دیگر نیز ارائه خواهند انجام گرفت. همچنین این قطعات عملکـــردی در فردا برای سایر محصولات آئودی هم ارائه می‌شود.